onsdag 1 oktober 2008

Vardagsmys

Gårdagen var en lång arbetsdag, kändes i alla fall så även om tidsrapporten bara visar 8 arbetstimmar. Efteråt åkte jag och kompisen ner till stan och fixade studiecirkelsinformation… japp, numera får vi betalat för att scrappa och dessutom 10% på Panduro. Inte helt fel :o). Grattis till oss.
Efter några timmars pysslande med tjejerna insåg jag att mörkret redan hade fallit. Mörkret kommer alltför fort och det känns som om det inte har ljusnat sedan dess. Efter 5 orädda år i Luleå med snön som lysande vän är jag nu tillbaka i de mörkräddas land. Dan fick helt enkelt komma och hämta mig med bilen. Till och med han tyckte det var lite läskigt att traska ner med cykeln i källaren. Lampan är trasig. Vi kröp upp i soffan, drog filten över oss, jag la huvudet i Dans knä och så tittade vi på tredje avsnittet av Maria Wern. Vardagsmys är underskattat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vardagsmys är så ohotat bästa sorten.