onsdag 1 oktober 2008

hemmadrömmar



Varje höst anfaller den. Göraomhemma-lusten. Alla är vi djur, möjligen är jag ÄNNU lite närmare släkt med hibernerande dito än gemene man, eftersom min bo-instinkt blir så extra stark när det mörknar. (notera - jag är fullt medveten om att just i den HÄR samlingen är jag långt från unik i det avseendet)


Jag var lite orolig för att mina gröna gardiner skulle skära sig mot fondväggen i vardagsrummet, men det kunde jag ha struntat i. De o-skär sig - som synes här uppe - så mycket att det snudd på blev tråkigt. Nu hänger de där i alla fall. Inte värst kul, men inte värst fula heller. Åke Tråk.


Återstår:


- sy nya kuddöverdrag (jag vill ha ut det lila)


- drömma lite till om soffbordet IKEA Stockholm (det är lite för stort för mitt trånga vardagsrum, det är det, but I waaaaant it)


- drömma ännu mer om nya snygga RIKTIGA (mina lagerhyllor från 1984, vik hädan!) bokhyllor som sväljer ALLA mina böcker (...och de är inte få)


- klura ut fondväggstapet till köket.
Det sistnämnda lutar fortfarande mest åt Claude. I mitt trista vita kök skulle han lysa upp så fint så fint. :


UPPDRAG: (frivilligt) leta upp nånting DU drömmer om till ditt hem. Vad skulle förgylla din vinter? Inga begränsningar. Här drömmer vi vilt. Smacka gärna in en bild.

Inga kommentarer: