måndag 6 oktober 2008

Jo, det är måndag



h*n ser lika pigg ut som jag känner mig, ungefär

---


Solen behagar skämta med oss aprilo. Efter en höstblåsig, genomregnig helg bestämmer den sig för att toklysa, bara för att det är måndag? Lange Naaaase, liksom? Men OK, regnet förpliktigade till... ingenting, så jag "fick" sitta inne och läsa ut min Guillou (oklart om den var värd en sträckläsning, men icke desto mindre). Brainless men söt (Hellboy II) film i går. Förvisso några timmar jobb också, men OK då, det funkade.

Måndag. Uäh.

...men, lite solsken (förutom solskenet as IS, vill säga ;)) var att bli översläppt över Jobbiga Gatan. Trampa ut, vilt och dödsföraktande för att korsa gatan? Nej, jag är för gammal och feg, numera står jag snällt där och väntar vid övergångsstället. Man "behöver" ju inte släppa över folk med cykel (såvida dessa inte ser ut att vilja leda cykeln över vägen, och det gör tydligen nästan aldrig nån), så det sker endast i undantagsfall MEN i morse var det en lastbilschaffis som uppenbarligen hade obråttom nog att med ett leende släppa över mig.

Tack för det, chaffisen. Du är det sjysstaste som hänt hittills, i dag.

Inga kommentarer: