måndag 29 september 2008

Vissa dagar är bättre än andra!

Som den här dagen till exempel - fylld av braiga saker. Ska jag köra cliffhanger, eller berätta om this day so far? ...som om jag skulle kunna hålla tyst... :)
  • Sweetest Siv bjöd in mig till den här bloggen. Ljuvligt, jag börjar ha alldeles för många ord och tankar på lager sedan jag dissade fixig.wordpress.com.
  • Mina barn - som jag självklart älskar mer än allt annat här i världen - är hos sin pappa en vecka framåt. Just nu behöver jag egentiden, för att ladda och orka vidare. Och ja, jag längtar redan efter dem.
  • Jag tror att jag vågar gå vidare med någon som betyder mycket för mig. Det trodde jag inte för några månader sedan när "vrak" var ordet som beskrev mig bäst. Jag ska våga förvalta gåvan jag fick av den Finaste Man jag någonsin haft förmånen att lära känna.
  • Och sist av allt i det här inlägget ska jag delge något som jag inte berättat för någon ännu, jag har liksom sugit på karamellen i flera timmar: Jag kan numera titulera mig grafisk formgivare, för idag har jag skrivit på anställningspapper hos företaget jag arbetstränar på fram till den 12 oktober. Fattar ni; jag har fått ett riktigt jobb! På heltid!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att du får fast där gjorde min dag också, ska du veta. GOTTIS!

Anonym sa...

(det där lät ju gräsligt, inser jag nu - allt du skrev om var ju underbart, men det där med att du ska få fast där är det jag tänkte/hoppats mest på för din del på sistone)