tisdag 30 september 2008

Att vara eller inte vara (snäll)

Bokar in nästa tjänsteresa och får skäll (godmodigt) av reseagenten när jag frågar vad en ekonomibiljett till kärestan skulle kosta om jag bokar via jobb-resebyrån (vi betalar själva ändå, men det är smidigt att få det administrerat tillsammans med mina biljetter).

”Va, ska du sitta framme i business, och han får sitta längst bak i ekonomi?” frustade bokningsherrn i luren, och jag pep lite förskräckt att jag faktiskt tänkte uppgradera käre K till ekonomi extra (väldigt mycket bekvämare än ekonomi, faktiskt) vid incheckningen för en del av mina tidigare intjänade bonuspoäng.

Alltså, borde jag sympati-sitta i en lägre klass än jag har rätt att sitta i för jobbets skull? Näe va? Skulle nån i hela världen, mer än moder Theresa (och hon är död, goes to show you ;)), göra det på en nattflight när man ändå sover (ska sova) hela vägen? Speciellt inte när man själv alltid är den som ligger vaken medan käre K somnar så snart han satt sig/lagt sig (vilket som, det är purt fantastiskt och jag med mina svåra sömnstörningar är riiiktigt avis)?

Nä, K skulle ALDRIG kräva det, eller ens tänka det, det var bara jag som fick egna dubier om huruvida jag är en sniken och elak kärring, eller inte.

Äsch. Jag bestämmer mig för att det är snällt nog att betala delar av biljetten, samt uppgradera honom för mina bonuspoäng. Hur ofta har man gratis boende på andra sidan jorden?

(det där var en cue för ”håll med mig”)

---

När jag var i Förbjudna staden i juli såg jag bara lämpliga hångelbänkar överallt. Har sällan känt mig så ensam. Nu j*vlar ska vi hångla, på minst tio bänkar!

1 kommentar:

Tea sa...

Jag håller med dig!

Ser du hur jag nickar medhållande vid MIN arbetsplats, i en paus då MITT Wacomboard används till surfklickande istället för Illustratoriserande? Märks det att jag är besatt av tanken på att jag har ett JOBB? :)

Btw, är det så att Sweetest Siv med Käraste befinner sig på resande fot i samband med en bemärkelsedag?