måndag 29 september 2008

fruktmys med förhinder


Jag håller absolut med Grynet när hon utbrister "frukt är INTE godis!". Jag fick nåt ryck när jag var i Qingdao att jag minsann inte skulle äta en massa godis (relativt lätt att hålla eftersom det - frånsett choklad - inte finns speciellt mycket gott godis där) så jag frossade i exotiska frukter istället. Allra mest fastnade jag för pithaya (även kallad drakfrukt). De var goda och snygga, även om jag eventuellt överdrev det hela LITE när jag köpte en matchande sked (ceriserosa) och tallrik (med ceriserosa blommor) till mina pithayastunder.
Kruxet är att efter de där tre veckorna med idogt pithayaätande (det KOSTADE ju ingenting! en pithaya - de är ganska stora, man blir rätt mätt av att trycka i sig en enda - kostade 4-5 spänn) i Kina så är jag nu så less på dem att jag inte ens vill se åt dem.
Vad ska jag nu frossa i? Jag återvänder till Qingdao igen i november. Jag kan ju inte leva på choklad? Eller, det kanske jag kan? ;)

Inga kommentarer: