fredag 14 augusti 2009

bra-saker i dag, 090814

Jag är fortsatt trött och ledsen efter en sommar fylld av sjukdom och död i familjen, så jag pumpar på med att försöka skriva om brasaker, trots allt. Kanske kan jag motivera mig lite till att göra eller lägga märkt till fler brasaker. Kanske inte. Försöka duger.

1) När man är riktigt trött och slut är det lätt att skjuta på saker. Länge. Det kostar.

I dag fick jag äntligen iväg bredbandsbolagets modem tillbaka till dem (vad de nu ska ha det till, det var mer än fyra år gammalt så de lär ju inte kunna pluttra ut det till annan kund). Hade jag inte lyckats med det hade de debiterat mig med femhundra spänn som jag definitivt hade kunnat göra bättre saker för.

2) Jag har fått konfirmation på kursdeltagande, sista delen av projektledningskursen som är jäkligt bra att ha (och dyr att gå, om man skulle betala den själv). I september bär det hän. Han som håller kursen är en brittisk dead-pan-skitrolig farbror med mycket humor.

3) Vi ska gå till den italienska cafeterian i Postgallerian (Västerås) efter jobbet. Vi ska testa deras italienska glass, och vi ska gå dit TIDIGT. Tänker flexa ut redan vid fyrasnåret. Det blir skönt efter en första efter-semestern-arbetsvecka som känts minst sagt tung.

4) Jag har en ny tröja i dag. Den är fin. Den är INTE svart och grå. Jag stod emot suget (den fanns i svart och grå också...) och köpte vinröd och grå istället. Alltid nåt, inte bara grått (det rimmade minsann)

Inga kommentarer: